![]() | Komiksy > Recenzje > The Bounty Hunters: Aurra Sing | nasze bannery |
![]() ![]() ![]() |
|
![]() ![]() Aurra Sing jest jedną z najbardziej tajemniczych postaci stworzonych na potrzeby Mrocznego Widma. Na ekranie pojawia się raptem przez 2-3 sekundy, podczas wyścigu podracerów - jest to kobieta stojąca na skalnej półce, przypatrująca się wyścigowi z zarzuconą na plecy strzelbą. Kim jest, na kogo wyczekuje, czym kierowali się autorzy umieszczając tę postać w filmie? Gra karciana, Young Jedi, przyniosła pierwszą odpowiedz umieszczając Aurrę Sing po stronie złych wraz z opisem pokazującym, że mamy do czynienia z łowczynią nagród. W chwilę pózniej doczekaliśmy się prawdziwego wysypu opowieści z Aurrą Sing. Dzięki kolejnym komiksom (np. recenzowany już Outlander) poznaliśmy ważniejsze epizody z życia łowczyni mające miejsce przed i po Mrocznym Widmie. ![]() Komiks ten przybliżył nam trudy zawodu, którego ima się tytułowa postać, ukazując historię jednego z polowań. Zadanie zlecone zostaje naszej bohaterce przez tajemniczą kapłankę z zakonu FFIB i polega na zlikwidowaniu renegata Jedi nazywającego się Rees Lairn. Aurra zostaje wybrana do tego zadania, ponieważ jej swoistym hobby jest wendetta skierowana przeciwko Rycerzom Jedi. Renegat Jedi by zatrzeć za sobą ślady wynajął braci rasy Shi'ido, której to rasy cechą charakterystyczną jest umiejętność przejmowania wyglądu dowolnej istoty. Bracia udają Kairna i mają zmylić potencjalnych wrogów. By wykonać powierzone zadanie Aurra musi wyeliminować sobowtóry i samego renegata. John Woo nie powstydziłby się stylu w jakim łowczyni wykonuje swe zadanie. Okazuje się jednak, że zabicie trójki przeciwników nie oznacza końca misji. ![]() Rysunki i scenariusz zostały stworzone przez jednego pana - Timothy Trumana. Graficznie komiks jest wielce udany. Truman rzetelnie zapełnia każdą planszę, starając się pokazywać jak najwięcej detali świata Gwiezdnych Wojen, którego realia zostały zachowane wzorowo. Zauważamy przy tym wiele nawiązań do klasycznej trylogii. W natłoku prequelowych opowieści zalewających w tym czasie rynek, komiks ten przynosił niewielką ulgę. Rysunki Ewoków skradających się na Endorze i akcja, gdy Aurra wyskakuje ze skóry Wampy na Hoth powalają. Przypominamy, że obie te planety miały odegrać swą rolę dopiero za ładnych parędziesiąt lat. Jedną z ciekawostek jest też pojawienie się, małego Wuhera (pózniejszy barman w kantynie w Mos Eisley). W Polsce opowieść ta ukazała się w jednym z ostatnich zeszytów miesięcznika Gwiezdne Wojny Komiks i co ciekawe, wydana na lepszym niż oryginalnie papierze. ![]() ![]() Fabuła: 5/10 Grafika: 8.5/10 ![]() Tytuł polski: Aurra Sing Scenariusz i rysunki: Tim Truman Kolory: Dave McCaig Okładki: Tim Truman Wydawca: Dark Horse Comics, 1999 Wydawca w Polsce: Egmont Wydanie: 1 zeszyt lub TPB Wydano w Polsce: Gwiezdne Wojny Komiks #5/2000 ![]() Star Wars and all its characters are (C) and TM by Lucasfilm Ltd. Website content (C) ICO Squad, 2001-2016 |